Idag blev det skola och stall.

Igår kväll somnade jag inte förrns kl.1 av någon anledning och det kändes som om jag knappt hann somna innan klockan ringde 6. I vanlig ordning åkte jag till skolan och tog bussen till stallet. Red Espri, mest lösgörande med öppna och sluta. Sussi hade även en tanke med att vi skulle öppna upp höfterna ordentligt. Snart närmar sig dressyr programmet, LB:2 som avslutar kursen innan vi går över till D-kursen.



Körde även en otroligt rolig övning hemma. Längs ena långsidan ligger tre bommar med 17,5 mellan vardera. Normalt går man på 4 galoppsprång mellan men vi skulle även rida på 5 och 3. Övningen går ut på att man rider med överdrivet korta stigbyglar, eftersom vi var fyra stycken idag innebär de att en rider och tre står upp i fältsits utan att ta något som helst stöd. Om man inte klarar av att få in rätt antal galoppsprång fortsätter man varv på varv tills de funkar, vilket kan vara enormt påfrestande. Det går avancera övningen genom att lägga in yttligare galoppsprång mellan bommarna. Det är en styrkeövning och jag kommer känna det imorrn vill jag lova.

Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0