En bild är mer en tusen ord, men ramen då?

Glad Påsk allesammans :) Istället för att kladda på med en massa påskmat igår gick vi ut och åt de istället, på buffé! Och jag älskar buffé av den anledningen att man kan äta hur mycket som helst, av samma anledning kanske jag borde avstå, men inte när de är påsk ;) Efter att ha bokstavligen vräkt i sig go´saker vart det en kort, skön promenad. Resten av gårdagen spenderade jag i sängen med mjukisdressen. Kom på att jag saknade en byxdress i garderoben och vips var den beställd . HA HA ! kul .


Ramen R



Fick ett tok-ryck idag och kom på att jag skulle städa rummet . Tyvärr utan resultat! Det börjar alltid bra när jag städar, får undan lite tvätt och så vidare, men sen fastnar jag alltid vid något . Idag var det en ram som jag fick av mamma när jag var 13år. Hon hade satt svart tyg i ramen så jag kunde fästa mina tävlingsrosetter med nålar i den . Denhär ramen har stått bakom sängen sedan jag bytte rum då jag inte haft plats för den. Men som sagt skulle jag städa idag och som sagt fastnade jag. Jag tog fram den och satte mig på golvet. En efter en plockade jag ner rosetterna och läste på baksidan av dom. Idag är jag jätteglad över att jag skrev små notiser med bläck. Det står små saker som "Singapore, urhoppning 50-90cm, 22/11-03, 8:a av ca 33st" eller "Rambo, Lätt C:1, 2/6-02, Väldigt fina gångarter. Lätt att ställa & böja, inget segrarvarv med häst. Det var JÄTTE KUL iaf!" Hahaha, jag var en super entusiastisk liten 12 åring :) Svårt att förstå att det faktist ´bara´ är 7år sen.

Hursomhelst la jag försiktigt ner rosetterna i en skokartong förseglad med ett rosa band och ramen fick en plats på väggen där hyllorna aldrig har kommit upp. Tror jag måste byta den gröna trädgårdstråden som håller upp den men det får bli ett projekt för framtiden . Ses ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0