Jag vill veta vad som kommer att hända i mitt liv!!

30års kris släng dig i väggen. Jag är 18 och nu är det kris. Säkerheten och tryggheten som finns i skolan börjar sjunga på sista versen. Februari, mars, april, maj, juni, studenten! Det känns som att nu tar livet slut, nu kan jag lika gärna lägga årorna på hyllan och varför inte bli en gammal tant på en gång? Varför plågas genom arbetslöshet och studielån då man kan bli en gammal mormor som matar fåglarna på farstukvisten? Det låter så mysigt!

Innan jag läser en bok måste jag läsa slutet, annars vill jag inte läsa. Jag kollar aldrig på en film om jag inte kan pausa och fråga någon vad som händer sen. Kort sagt har jag kontrollbehov och jag hatar överraskningar. Förstå vilken panik jag får då jag inte kan pausa och fråga någon vad som händer om 6månader?!

Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0