Många timmar i bilen och ULK, steg 1

Kom in på ULK kursen i sista stund och jag kan knappast säga att jag var sådär jättepositiv till de hela då jag hört att det skulle vara både pest och pina. Istället visade det sig vara en riktig hit. Iaf steg 1, på wången. Som ett typiskt "ridskole-offer" från en obetydligt liten stad så var wången något i hästväg (ha ha). Hatar ordvitsar.

När vi först kom till Wången hade vi en samling och vi åt frukost. Fanns hur mycket som helst! Men du tror man vågade äta då de satt ett helt gäng elever satt och granskade en? Nej, det blev en sketen knäckemacka. En stund senare började våran lilla skara röra på sig och vi följde väl med strömmen. Satan så kallt det var!! Tog en evighet att komma till teorisalarna. Presentation etc men de behöver vi inte prata om då de är tråkigt. Den enormt långa och iskalla rundvandringen var betydligt mycke roligare.

Det finns stall A,B & C för gymnasie elever, D för islandhästar, E för privatare, gäststall m.m. Ovalbana, rakbana, körbana, skrittmaskin, stort ridhus etc. Dom intill liggande hagarna såg ut som en myller av plockepinn och det var hästar överallt. Underbart! De är vid sånna tillfällen man frågar sig själv vad i helvete man hållt på med?

Och över lag var dom flesta på kursen riktigt skapliga :) Satt sent in på lördagsnatten i våran stuga och pratade hästar. Det är kul att höra om lite lika sinnade. Även om de flesta i min omgivning respekterar att hästar är min livsstil så blir det ändå lite av en "djupa suckar, himla med ögonen och stänga av öronen"-grej.


Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0