Paddla 4mil och Studentfest på de..

I tisdags påbörjade HIL treorna den fyrmiliga-paddlingen till Nyland. Gråmulet piss väder men iaf uppehåll, kände mig halv pepp och lyckades få ett sår innan vi änns börjat . Det var roligt ungefär en, en och en halv mil, sen kändes det bara tungt och jobbigt. Bara den mentala biten att det var lika långt innan vi kom till sovplatsen och sen lika långt följande morgon, de tärde lite. Det blev lite pauser längs älven och det var ett par stycken som druttade i , olyckligt ;)

Jag och Dessii testade alla möjliga sätt att underlätta paddlingen men det finns inte så mycke annat än att bara paddla då man är ovan och har noll teknik. Men tro om det var skönt då vi äntligen kom till sovplatsen ! Äta lite Bullens och slå upp tältet, HIL´s highlights gillade iaf vi, fick ett par goda skratt ;D

Sova i tält är ingen hit, speciellt inte i skogen, kottar och stubbar i ryggen ger  värk plus träningsvärk på de !! Onsdagen bjöd på underbart soligt väder MEN motvind. Fy fan va tugnt de va, slet halvt ihjäl mig för ingenting, kom ingenstanns . De tuffaste av allt var iaf att de va så fruktansvärt grunt mitt ute på älven nånstanns att jag och Dessii klev ur och drog båten!! Trots att fötterna domna bort och att tårna isade var det lätt värt de, blev en rejäl kick :D Mitt på älven!!!

Tänkte bjuda på en tokrolig bild , HAHA !


Mitt på älven !



Ajjämen, nog vart det rockfest alltid, lite kraft hade man allt kvar ;) Vart trots allt tidig kväll , men roligt va de , för man tar bara studenten en gång och då ska det firas ;D Ses ♥



ROCK FEST !!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0